LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. ADAMA MICKIEWICZA W OPOLU LUBELSKIM

Archiwum:

Wycieczka klasy III b do Zakopanego

W dniach 01-03. 2012 r. udaliśmy się na wycieczkę do Krakowa i Zakopanego. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Kraków. Mieliśmy okazję podziwiać Wawel, gdzie zobaczyliśmy między innymi kryptę, w której pochowani zostali: marszałek Piłsudski oraz Lech i Maria Kaczyńscy. Zwiedziliśmy również Stare Miasto i tu między innymi kościół Mariacki ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza oraz kościół św. Piotra i Pawła. W nim przemawiał kiedyś Piotr Skarga. Podziwialiśmy też Bramę Floriańską, Sukiennice oraz wysłuchaliśmy hejnału z wieży Mariackiej.

Następnego dnia wyruszyliśmy w góry. Podczas naszej wędrówki odwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne. Weszliśmy też na Rusinową Polanę, skąd roztaczał się piękny widok na słowackie Tatry. Zobaczyliśmy również, jak wygląda jedno z najstarszych schronisk w Tatrach-Roztoka. Przeszliśmy także trasę górską w okolicach Pięciu Stawów i ,mimo deszczu, pokonaliśmy ją w dobrych humorach. Po powrocie z gór mieliśmy okazję odpocząć w basenach Termy „Bukowina”. Trzeciego dnia zwiedzaliśmy Zakopane. Zobaczyliśmy muzeum Jana Kasprowicza, Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej, wystawę zwierząt Antoniego Kocyana oraz cmentarz na Pęksowym Brzyzku. Mieliśmy też trochę czasu na zakup pamiątek. Potem udaliśmy się w drogę do domu. W wycieczce towarzyszyły nam p. prof. Renata Jackowska i p. prof. Anna Cięszczyk.