LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. ADAMA MICKIEWICZA W OPOLU LUBELSKIM

Archiwum:

Wycieczka w Tatry

Od 31 maja do 3 czerwca klasa Ia i Ic gościła na wycieczce w Tatrach. Kierownikiem i organizatorem wyjazdu była nasza wychowawczyni, czyli p. Lidia Goliszek. Towarzyszyli nam również p. Michał Wojewoda i p. Piotr Kozak.

Czterodniowa wycieczka klas rozpoczęła się od zwiedzenia niemieckiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau. Odbyło się ono pod okiem przewodnika, który nie tylko oprowadził nas po tym miejscu, ale również omówił wiele interesujących historii związanych z obozowymi więźniami. Pobyt w tym miejscu był dla nas lekcją historii, której nigdy nie zapomnimy.

Drugiego dnia udaliśmy się do Kuźnic, długo wędrowaliśmy po polskich górach, w których mieliśmy okazję odpoczywać w schronisku Murowaniec oraz zobaczyliśmy Czarny Staw. Podczas naszej wędrówki udało nam się zdobyć Mały Kościelec – jeden ze szczytów w Tatrach Wysokich. Nie zniechęciła nas także deszczowa pogoda, która utrudniała drogę.

W trzecim dniu naszej wycieczki udaliśmy się na Słowację, gdzie zwiedziliśmy Jaskinię Bielską oraz słowackie przygraniczne miasteczko o nazwie Smokowiec, które charakteryzuje się dość ciekawą architekturą nawiązującą do szwajcarskich kurortów.

Ostatni dzień naszej podróży spędziliśmy na zwiedzaniu Zakopanego. Najpierw mieliśmy okazję przyjrzeć się bliżej Wielkiej Krokwi oraz kolejką wjechaliśmy na jej szczyt. Następnie odwiedziliśmy najstarszy w Zakopanem cmentarz, na którym mieliśmy okazję pogrążyć się w zadumie nad grobami Kornela Makuszyńskiego czy Stanisława Witkiewicza – twórcy stylu zakopiańskiego. W drodze powrotnej natomiast zrobiliśmy postój, aby odprężyć się w basenach termalnych i zregenerować siły przed powrotem do domu.

Wycieczka okazała się świetną przygodą, która z pewnością pozostanie wszystkim w pamięci.