LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. ADAMA MICKIEWICZA W OPOLU LUBELSKIM

Archiwum:

Wrocław, Szklarska Poręba, Karpacz i Praga

W dniach 18-21.09.2012 r. klasy: IIIa-14 osób oraz IIab-24 osoby, uczestniczyły w wycieczce do Wrocławia, Szklarskiej Poręby, Karpacza i Pragi.

Pierwszy dzień spędziliśmy we Wrocławiu, zwiedzając to przepiękne miasto z przewodnikiem, zobaczyliśmy słynną Panoramę Racławicką a po południu pojechaliśmy do Szklarskiej Poręby, gdzie nocowaliśmy .Następnego dnia ruszyliśmy w góry. Naszym celem było zdobycie Śnieżki .Najpierw jednak zwiedziliśmy ewangelicką świątynię Wang. Pogoda tego dnia niczym nie przypominała pogody z dnia poprzedniego-było zimno, deszczowo , a na samym szczycie strasznie wiało! Najważniejsze jednak ,że osiągnęliśmy cel. Dzień trzeci spędziliśmy w Pradze .Podobnie jak większość turystów zobaczyliśmy Hradczany, Zamek Królewski, Katedrę Św. Wita, Most Karola, Rynek Starego Miasta z zabytkowym zegarem Orlojem. Ostatniego dnia poznawaliśmy okolice Szklarskiej Poręby. Pieszo poszliśmy do wodospadu Kamieńczyk, następnie do Karkonoskiego Centrum Edukacji Ekologicznej KPN oraz do Muzeum Minerałów. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy Wodospadzie Szklarki ,gdzie kupiliśmy ostatnie pamiątki i udaliśmy się do domu. Każdy z nas wracał z nowymi wrażeniami ,udanym odpoczynku od nauki z nadzieją, że jeszcze kiedyś tu wróci…

Opiekę nad młodzieżą sprawowały: pp .Lidia Goliszek, Iwona Bera, Izabela Sadura.